dijous, 22 d’abril de 2010

Sobre Piscitelli

Considero que la conferència d'Alejandro Piscitelli a l'e-week va ser un espectacle de colors i idees. Va utilitzar suport de vídeo per mostrar moltes de les coses que els docents podríem fer a les aules per donar la paraula als alumnes (us sona?, Bolonya, web 2.0, intel·ligència col·lectiva...) i facilitar així un aprenentatge d'una altra qualitat.

Pregunta: com poden els weblogs facilitar aquest canvi?

7 comentaris:

  1. Desde el punt de vista dels alumnes, les idees que Alejandro Piscitelli va presentar (en referència a Bolonya, el 2.o i la "no necessitat de professors"), em semblan totalment aplicables a l'ensenyament actual. Pensem en les persones que han de fer "llargs" desplaçaments per arribar a classe. Tot això que s'estalviarien si els apunts del dia pertinent estiguessin penjats al campus.

    I per "contestar" d'alguna menra la pregunta que el professor Món rodríguez va fer a Alejandro Piscitelli, de si els professors deixaràn de ser útils, jo diria que els professors podrien estar a disposició dels alumnes per contestar questions i dubtes sobre els apunts penjats. L'únic que es necessitaria és una connexió constant a internet, però jo crec que aquest és l'únic problema a quest tipus d'ensenyament a distància.

    Marc Alburnà

    ResponElimina
  2. Gràcies Marc, estic força d'acord amb el que comentes. Ampliaria, però, el concepte d'apunts a l'aula amb el pla de treball. És a dir, quan un professor prepara una matèria per impartir, no només ha de pensar en el contingut, sinó en el com (en quin ordre, en quin moment, quines activitats d'aprenentatge, quines metodologies... i com avaluar!). De segur que també hem de fer un canvi en com utilitzar les TIC. Com pot donar suport un professor a la necessitat de l'alumne de "consulta"? Només via mail? Quins altres recursos podem fer servir?

    ResponElimina
  3. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  4. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  5. No solamente es colgar apuntes, yo creo que el papel del profesor es importante y él es el que tiene que guiarte por el conocimiento que el domina (en principio) pero hay una serie de conceptos que pueden ser perfectamente asimilados sin la ayuda del profesor con las nuevas tecnologías y creo que lo que se tiene que hacer es mirar hacía la gestión de un conocimiento colaborativo en línea que cada persona, y no solamente el profesor, pueda nutrirlo y hacerlo crecer. La importancia de los blogs esta aún presente porque son estos los que nos pueden facilitar las herramientas para la creación de nuevos formatos que traerán nuevas transformaciones sociales como dice Alejandro Piscitelli: educativas, simbólicas y culturales.

    ResponElimina
  6. Es tan difícil crear una forma de comunicación que te solucione problemas, dudas y estar lejos al mismo tiempo. El weblog puede ser una herramienta que facilite este nuevo concepto de interacción , ya que permite la colaboración de multitud de personas y deja la posibilidad de comentar y interactuar simultáneamente.
    No obstante, creo que el profesor tiene un papel mas importante en la docencia, ya que personalmente considero que es mas fácil conocer al alumno, sus dificultades y al mismo tiempo poder comunicar sus intenciones en persona sin la necesidad de mantenerse al margen los seis meses de clases.

    ResponElimina
  7. Hi ha volum important de professors que veiem la necessitat d'aquest canvi i que cal fer-lo sense perdre qualitat ni proximitat amb l'alumne. Cal una alfabetització del professorat, però no només en les eines, sinó també en com utilitzar-les... noves metodologies, no només sessions magistrals.

    ResponElimina